FAQ

– Worden de behandelingen vergoed door de verzekering?
Als u een aanvullende verzekering hebt naast uw basispakket worden (de meeste) behandelingen van zowel de tandarts als de mondhygiënist (gedeeltelijk) vergoed. Dat ligt dus aan uw verzekeringspakket.

– Waarom naar de mondhygiënist?
Het kaakbot en het tandvlees zijn het fundament van het gebit. Om het gebit zolang mogelijk te behouden is het essentieel dat er geen ontstekingen aan het tandvlees en/of kaakbot zijn.
Deze problemen blijven meestal onopgemerkt door de patiënt dus het is altijd aan te raden een bezoek aan de mondhygiënist te brengen. Regelmatige controle bij de mondhygiënist voorkomt verlies van tanden en kiezen aanzienlijk.

– Hoe vaak moet ik naar de tandarts?
Patiënten die een goede mondhygiëne hebben en weinig gaatjes zullen doorgaans eens per jaar naar de tandarts gaan. Kinderen en patiënten die iets meer tandheelkundige aandacht behoeven komen 2 x per jaar. Alle patiënten wordt geadviseerd om minstens 1 x per jaar naar de mondhygiënist te gaan.

– Ik heb pijn, wat moet ik doen?
U belt altijd eerst naar de praktijk. Mocht de praktijk gesloten zijn,  neemt u dan contact op met het Tandarts Bemiddelings Bureau (TBB) telefoonnummer: 0900- 821 22 30 (20 ct per min) of 020- 5063840  (24 uur per dag bereikbaar)

Scroll Up